Halkla ilişkiler; müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının çeşitlendiği, kuruluşların kendilerini tüketicilerin zihinlerinde belirli bir noktaya konumlandırabilmek için yenilik arayışında olduğu bir pazar ortamında, diğer kuruluşlardan farklılaşmayı mümkün kılan bir yönetim fonksiyonudur. Bir işletmenin faaliyetlerinden etkilenen ve onu faaliyetleriyle etkileyebilen hedef kitlelerin tanınması ve aynı zamanda işletmenin kendini hedef kitlelerine doğru bir şekilde anlatıp tanıtmasını sağlayan halkla ilişkiler; günümüzde itibar yönetimi, algı yönetimi, imaj yönetimi gibi süreçlerin önem kazanmasıyla gelecek vadeden bir meslek alanıdır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, iletişimin yükselen bir değer olarak ön plana çıktığı günümüzde, halkla ilişkiler alanında kariyer edinmek isteyen öğrencilere uygulamayla bütünleşen bir akademik yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, alanın meslek kuruluşlarından aldığı destekle kendini güncelleyen program, öğrencilerini sektörel talepler doğrultusunda yetiştirmeyi temel öncelik olarak benimsemektedir. Müfredatında bulunan halkla ilişkiler yönetimi, halkla ilişkilerde proje uygulama, halkla ilişkilerde yazım teknikleri gibi dersler ile öğrencilere gerçek yaşama dönük projeler tasarlatılmakta, meslekle yakından ilişkili gazetecilik, reklamcılık ve fuarcılık dersleriyle de çok disiplinli bir eğitim olanağı sunulmaktadır. Öğrenciler Meslek Yüksekokulu dergisi Yaprak için haber yazarak muhabirlik becerilerini geliştirmekte, yıl boyunca gazeteler ve ajanslara yapılan teknik gezilerle sektörü yakından tanımaktadır. İki yıllık eğitim sonucunda, halkla ilişkiler ve reklam kampanyası geliştirme, medya yazarlığı, araştırma yapma becerilerini edinen öğrenciler, kişilerarası iletişim becerilerini etkin şekilde kullanabilmekte ve tüketici davranışlarını analiz edebilmektedir.
Halkla ilişkiler ve tanıtım programını başarıyla tamamlayan her öğrenci, halkla ilişkiler teknikeri olarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanı önlisans derecesini almaya hak kazanır.